FANDOM

Janet Fisher
Uczeń Ever After High
Janet
Rodzice Rybak i jego żona
Historia rodziców "O rybaku i złotej rybce"
Urodziny 7 sierpnia
Strona Rebelsi
Pragnienie Powrót do Niemiec, do domu rodzinnego.
Zdolność Rozmawianie ze swoimi złotymi rybkami
Romans Nie szukałam, nie szukam i na chwilę obecną szukać nie będę.
Przeklęty moment Dyskryminacja ze strony księżniczek.
Ulubiony przedmiot Myszyka.
Nielubiany przedmiot Księżniczkologia. I tak nie jestem księżniczką!
Przyjaciele Glasser Glasberg

Nie piszę i nie zamierzam - jeszcze zginie w akwarium.

Strona w budowie! Nekośka alias Nekone-M

Janet Fisher - córka rybaka i jego żony z bajki "O rybaku i złotej rybce". Uczęszcza do Ever After High.

Bajka

O rybaku i złotej rybce (niem. Vom Fischer und seiner Frau) – baśń ludowa, spisana i opublikowana po raz pierwszy przez braci Grimm w 1812 roku w ich zbiorze Baśni (tom 1, nr 19).

Streszczenie

Głównym bohaterem jest ubogi rybak, który wraz żoną mieszkał w lepiance nad brzegiem morza. Codziennie wychodził rano i łowił ryby. Pewnego dnia wyłowił złotą rybkę. Rybka przemówiła do niego ludzkim głosem. Oświadczyła, że nie jest rybą, tylko zaczarowanym księciem i błagała o wypuszczenie na wolność. Rybak, słysząc ludzki głos, natychmiast wypuścił rybkę. Kiedy wrócił do domu i opowiedział o zdarzeniu żonie - ta oburzyła się, że wypuścił magiczną rybkę nie wypowiadając życzenia. Kazała mu wrócić i zażyczyć sobie wygodniejszej chatki. Rybak niechętnie powrócił nad brzeg morza i zawołał rybkę. Rybka wypłynęła i zapytała czego sobie życzy. Rybak oświadczył, że jego żona życzy sobie wygodniejszej chatki. Rybka obiecała spełnić ten rozkaz. Kiedy rybak powrócił do domu ujrzał piękną małą chatkę w miejscu swojej dawnej lepianki. Był przekonany, ze jego żona będzie teraz szczęśliwa. Jednak żona była szczęśliwa tylko przez parę dni. Jakiś czas później stwierdziła, że nie chce mieszkać w chatce tylko w zamku. Rybak ponownie musiał udać się do złotej rybki i prosić o pałac dla żony. Ale i to jej nie wystarczyło. Kolejnym jej żądaniem było - żeby rybka uczyniła ją królową. Kiedy to nastąpiło, zażyczyła sobie być cesarzową, następnie papieżem. Ale i to jej nie wystarczało - kazała mężowi iść do rybki zażyczyć sobie by rybka uczyniła ją osobą potężną jak Bóg, mającą władzę nad słońcem i księżycem. Rybak niechętnie udał się do rybki i powtórzył życzenie żony. Wówczas rybka odpowiedziała: "idź do niej, a zastaniesz ją z powrotem w lepiance".

Miejsce pochodzenia

Niemcy, Republika Federalna Niemiec (RFN; niem.: Deutschland, Bundesrepublik Deutschland, BRD) – państwo federacyjne położone w zachodniej i środkowej Europie. Składa się z 16 krajów związkowych (landów), a jego stolicą i największym miastem jest Berlin. Państwo ma powierzchnię 357 021 km² i panuje w nim klimat umiarkowany. Z ponad 80 milionami mieszkańców jest najludniejszym krajem Unii Europejskiej. Jest to czołowe pod względem gospodarczym i politycznym państwo Europy. Stanowi część strefy Schengen i strefy euro, jest członkiem ONZ, OECD, G8, G20.

Osobowość

Janet to nieśmiała, lecz mądra, szczera i warta przyjaźni dziewczyna. W przeciwieństwie do matki nie obchodzi jej dobro własne (czasem może pożyczyć komuś dychę i mieć gdzieś, czy ktoś jej tą kasę zwróci, więc jest to w niektórych sytuacjach wadą). Nienawidzi ludzi krzywdzących zwierzęta. Z tego powodu jest wegetarianką. Lubi opiekować się swoimi rybkami (aż 123!) oraz rozmawiać z przyjaciółkami.

Relacje

Rodzina

Z ojcem

Janet bardzo kocha swojego ojca. Tak jak on, chce dla niego jak najlepiej.

Z matką

Matka - jedna z osób, których dziewczyna szczerze nie lubi. Aż wstydzi się z nią pokazywać rzy ludziach.

Z uczniami

Z Glasser Glasberg

Janet bardzo przepada za Glasser. Są bardzo dobrymi przyjaciółkami i współlokatorkami.

Z Raven Queen

Rybaczka podziwia charakter Raven. Tylko szkoda, że jej obiekt uwielbień dyskryminuje ją...

Buntowniczka - Janet chciałaby samenu ułożyć sobie życie, a nie pozwolić swemu partnerowi na zmarnowanie życzeń rybki tylko dla siebie.

Stroje

Soon~

Ciekawostki

  • Jest to pierwsza postać Nekone-M.
  • Janet pochodzi z Niemiec, ale jej tata imigrował kiedyś z Wielkiej Brytanii. Dlatego jej imię i nazwisko są angielskie.
  • Pierwszej edycji i utworzenia strony dokonano na telefonie w trybie źródłowym, więc tabelka jest/była nieuzupełniona.