FANDOM

Mam wrażenie, że gdyby nie lista uczniów i zadania domowe, nikt nawet nie zdawałby sobie sprawy z tego, że w ogóle istnieję.

— - w debiucie.

Vaiva Ouránio tóxo
Uczeń Ever After High
Vaiva ID
Rodzice Bogini Iris.
Historia rodziców Mitologia Grecka
Urodziny 14 Listopad.
Współlokator Chloé Petitchien
Strona Szlachetni.
Pragnienie Być chociaż przez jedną chwilę zauważoną w grupie. Zaproszoną do pracy, nie ze względu na moje zdolności ale charakter.
Zdolność Odziedziczyłam zdolność do tworzenia tęczy, tylko szkoda że jest mi zupełnie nie przydatna!
Romans Tia...
Przeklęty moment Okej, chętnie pomagam ale już mam dosyć tego, że jestem uważana za osła do odbębnienia cudzej pracy domowej!
Ulubiony przedmiot Historia wielkich opowieści. Od zawsze lubiłam historię, no i łatwo zdobyć dobre oceny
Nielubiany przedmiot Tresura i dbanie o zwierzęta. Po prostu...nudzą mnie te lekcje.
Przyjaciele Meghan Art

Pamiętnik Vaivy Ouranio toxo

Vaiva Ouránio tóxo - Córka mitologicznej bogini tęczy - Iris.. Uzdolniona graficzka komputerowa. Mimo wielkiego talentu, jest niezauważalna - nikt nigdy nie chce jej do końca wysłuchać. Kiedy biegnie, jej włosy "zlewają się" tworząc tęczę. Brak jej zdolności manualnych, umie jedynie w prace w digitalu. Jest pożądaną osobą w projektach, stara się nie odpuszczać i doprowadzić wszytko do celu, małymi kroczkami. Z tego powodu, jest jedyną osobą, która nawiązała relacje przyjacielskie z Meghan Art. Szlachetna. Dziewczyna, prócz talentu graficznego, wspaniale śpiewa, lecz jest zbyt wstydliwa by iść w kierunku muzycznym. Nie raz sugerowano jej, że powinna coś zrobić w tym kierunku lecz zawsze odmawiała twierdząc że nie nadaje się na celebrytkę.

Osobowość

Vaiva to dziewczyna, która każdą rozpoczętą pracę stara się doprowadzić do końca. Nigdy nie zostawia na później tego, co mogłaby zrobić teraz i właśnie dlatego jest osobą bardzo pożądaną w projektach. Niektóre osoby, odbierają nieśmiałość Vaivy, jej małomówność oraz wycofanie za snobizm, a to przeszkadza dziewczynie w nawiązaniu trwalszej relacji.

Jedyny wyjątek, stanowi relacja nastolatki z Oracle. Obie znają się od wczesnego dzieciństwa, nic więc dziwnego, uczęszczały do tej samej placówki przedszkolnej, a teraz uczą się w tym samym liceum. Chociaż czas wystawił ich przyjaźń na próbę, i wielokrotnie były rozdzielane (min. Nawet teraz, rzadko kiedy mogą się widywać z uwagi na to, że mają zupełnie inne plany na życie) nadal zachowały nić porozumienia.

Vaiva dyskryminowano za to, że w dzieciństwie nie zadawała się z dziećmi, nie to że nie próbowała - wręcz przeciwnie. Każda próba nawiązania kontaktu, kończyła się tragedią,w końcu odpuściła. Vaiva bardzo pilnuje się by nie urazić kogoś słowem. Nie mal cały czas, dziewczynie towarzyszy lęk, że jej słowa mogłyby zostać źle zinterpretowane, dziewczyna boi się porażki.

Vaiva na ogół ucieka przed problemami, boi się zmierzyć z własnymi słabościami. Bardzo zależy jej na tym, by matka mogła być z niej dumna. Z tego powodu, stara się być piątkową uczennicą i wypełniać obowiązki. Dziewczynę wychowywała jedynie matka, która stanowiła dla niej swego rodzaju guru, osobę godną naśladowania. Nigdy nie miała odwagi, by sprzeciwić się matce, gdyż wierzy że wszystko co robi kobieta jest słuszne.

Wygląd

Gwen to niska nastolatka o beżowej cerze i wątłej budowie. Tęczówki nastolatki mają różowy kolor, a brwi czarny. Jej włosy barwy lawendy zdobią różnokolorowe, min. Różowe, miętowe czy żółte pasemka. Fryzura sięga ud Vaivy. Dziewczyna ma dobrze zarysowany nos, oraz masywne dłonie.

Relacje

Rodzina

Gwen, córka mitologicznej bogini tęczy została wychowana przez matkę oraz ojczyma. Swojego ojca, nastolatka nie zna, nacisk kładła na to matka. Vaiva jest jedynaczką.

Dalsza rodzina

Nie wiadomo zbyt wiele na temat dalszej rodziny Vaivy, dziewczyna traktuje Oracle niczym kuzynkę, mimo że nie są spokrewnione. Znają się od małego.

Przyjaciele

Pomimo różnicy charakterów, Vaiva zaprzyjaźniła się z Meghan Art. Również Oracle Moíra jest dobrą przyjaciółką dziewczyny.

Znajomi

Dziewczyna na tą chwilę, dobrze zapoznała się jedynie z Parvati Crewe.

Wrogowie

Vaiva stara się nie robić sobie wrogów i nie żywić urazy do nikogo.

Miłość

Vaiva jest singielką. Nie szuka miłości, głównie dlatego że myśli iż nikt jej nie zechce.

Zwierzak

Pupilkiem Gwen jest mały Yorkshire terrier, który wabi się Cosmia. Dziewczyna uwielbia spędzać czas ze swoim zwierzątkiem. Piesek został podarowany Vaivie w dniu czternastych urodzin, i pomimo tego, że nie należy do młodych, wciąż ma w sobie wiele energii.

Zainteresowania

Grafika komputerowa

Vaiva fakt nie posiada zdolności manualnych. Nie wychodzi jej malowanie, wycinanie, rzeźbienie czy szycie, lecz nadrabia to ogromną wiedzą w zakresie grafiki komputerowej. Dziewczyna rzadko kiedy jest widywana bez swojego tabletu, za pomocą którego szkicuje.

Muzyka

Vaiva posiada niezwykle czysty oraz przejmujący głos, lecz nie chwali się swoimi talentami na prawo i lewo. Matka dziewczyny niejednokrotnie nalegała by Vaiva zaczęła uczęszczać na lekcje śpiewu, lecz dziewczyna nie ma parcia na szkło. Woli zyskiwać przyjaciół dzięki osobowości, a nie talentom.

Zdolności

Vaiva odziedziczyła zdolność do wytwarzania oraz kontrolowania pasm tęczy. Ponadto Vaiva może w każdej chwili przywołać swoje ogromne, złote skrzydła dzięki którym potrafi latać.

Niezapomniane cytaty

Nie chcę sławy, nie potrzebne mi światła reflektorów. Pragnę po prostu odrobiny zrozumienia.

— - do Oracle

Po czym ją rozpoznać?

  • Zdecydowanie, po fryzurze.
  • Rzadko kiedy coś mówi.
  • Nosi ze sobą tablet graficzny.

Wystąpienia

  • Brak.

Ciekawostki

  • Jej nazwisko pochodzi z j. greckiego i oznacza dosłownie "tęcza".
  • Z kolei jej imię jest pochodzenia fińskiego i również oznacza "tęcza".
  • Idea z przywołaniem skrzydeł, została zaczerpnięta od przedstawienia Iris jako uskrzydlonej kobiety.
  • Postać początkowo była córką Echo.

Zajęcia

  • Koronomatematyka.
  • Czarogotowanie.
  • Tresura i dbanie o zwierzęta.
  • Trening bohaterów.
  • Uczniowska rada królewska.
  • Rękodzieło artystyczne i muzyka.
  • Opowiadanie na 101.
  • Magia natury.
  • Zaawansowane zaloty.
  • Grimmnastyka.
  • Historia wielkich opowieści.
  • Tresura i dbanie o zwierzęta.

EAH-royals
Szlachetna - W konflikcie przeznaczeń, Vaiva opowiedziała się po stronie Szlachetnych. Dziewczyna w stu procentach akceptuje swoją rolę dyktowaną przez baśniowe przeznaczenie i nie widzi powodów dla których miałaby go nie wypełnić.

Klasyczna baśń

Mitologia grecka - zbiór mitów przekazywanych przez starożytną grecką tradycję opowieści o bogach i herosach, wyjaśniających miejsce człowieka w świecie, oraz samo funkcjonowanie świata, jego stworzenie i historię. Z mitologii czerpano wiedzę na temat świata i rozwijano na tej podstawie normy etyczne wyznaczające miejsce człowieka w ustalonym porządku świata. Wiedza płynąca z mitów nie stanowiła jednak nigdy „prawdy objawionej” i otwarta była na dyskurs, polemikę i krytykę. Sama zaś starożytna religia grecka, chociaż nie sposób o niej mówić w oderwaniu od mitologii będącej jej elementarną częścią składową, opierała się w znacznym stopniu na ortopraksji (jedności praktyk religijnych), nie zaś ortodoksji (jedności poglądów). Najstarszymi źródłami wiedzy o mitologii greckiej są dzieła Homera i Hezjoda. Mitologia stymulowała twórczość artystyczną do tego stopnia, że ciągle pojawiały się nowe wątki, odzwierciedlające relacje zachodzące między człowiekiem i bogami; służyły one głównie do określenia granic, których śmiertelnikom nie było wolno przekraczać.

Iris - także Iryda, Irys, Taumantyda; stgr. Ἶρις Iris ‘tęcza’, łac. Iris, Arcus ‘tęcza’) – w mitologii greckiej bogini i uosobienie tęczy oraz posłanka bogów. Według wierzeń starożytnych Greków pełniła funkcję posłanki bogów olimpijskich (szczególnie Zeusa i Hery), bowiem potrafiła rozpinać łuk siedmiobarwny (tęczę), który łączył Niebo z Ziemią, tj. bogów z ludźmi (symbolizował różnego rodzaju więzi między bogami a ludźmi). W odróżnieniu od boga Hermesa, który był również niebiańskim posłańcem, nigdy nie wykonywała poleceń bogów, jedynie je oznajmiała. W sztuce przedstawiana jest zwykle jako urodziwa, młoda kobieta z wielkimi skrzydłami u ramion, w krótkiej lub długiej szacie lśniącej wszystkimi kolorami tęczy, z naczyniem w kształcie dzbanka do czerpania i rozlewania wody (ojnochoe; przynosiła w nim świętą wodę z podziemnej rzeki Styks na Olimp lub wodę dla chmur) w jednej ręce, z kaduceuszem (oznaką keryksa). Starożytni Grecy nazywali ją „Taumantydą” , „złotopiórą”, „złotoskrzydłą” (gr. chrysopteron ‘o złotych skrzydłach’), „wiatronogą”, „wiatrolotną”. Wyobrażenie o bogini przejawia się w sztukach plastycznych między innymi w greckim malarstwie wazowym i rzeźbie (wschodni przyczółek Partenonu, Iris A. Rodina), w muzyce (opera Iris P. Mascagniego), w literaturze (Iliada Homera, Król-Duch J. Słowackiego).

Galeria

Meta timeline

  • Marzec 2018 - Eochi ujawnia istnienie postaci.
  • Marzec 2018 - Rochi zastrzega Gwen Ouranio toxo, grafikę związaną z postacią oraz tekst swojego autorstwa.
  • 22.05.18 - Gwen opuszcza brudnopis i zostaje opublikowana jako strona na wiki.